Kathleen en Nico in Casa Mimosa:
“Op het landgoed Monte Marvilhas heerst serene rust. In Casa Mimosa tosti’s maken met verse geitenkaas en ze bedruipen met rozemarijn honing en dan ontbijten op het terrasje, van dichtbij kijkend naar de boerenzwaluwen. Een zeldzaam mooi plekje met onvoorstelbaar veel vogels en planten. De uren van de dag tellen we (zonder klok) door te luisteren naar het gezang van de nachtegaal, de wielewaal en de koekoek en het rinkelen van de geitenbellen. Onze dank aan Prem voor haar warm onthaal.”
Udghosh en Meeta in Casa Amarela:
“Tjonge, wat is Maravilhas rustig en mooi gelegen! Wij hebben eind mei een week in Casa Amarela vertoeft – een luxe villa – en genoten van fietstochten in de morgen, zwemmen en uitpuffen / boekje lezen in de middag (27-30 graden C.) en lekkere wandelingen in de namiddag. Het klinkt als een triatlon, maar dan heel relaxed.
Fietsen geeft in alle richtingen al bij 20 km vice versa noord/zuid/oost/west andere landschappen en variatie in begroeiing en culturen. Alle wegen rondom Sao Martinho zijn zeer rustig en dus veilig om te fietsen.
Ook wandelend was het schitterend, op bergtoppen met uitzichten en de valleien vol bloemen eind mei… En dan even een biertje bij café Bonanza en het dorpsleven beschouwen wat zo jaren hetzelfde lijkt gebleven…
Wat een verschil met het moderne jachtige maar ook leuke Lissabon. Hiervandaan gingen we nog 3 dagen naar Evora, maar ook daar is het drukker en het landschap platter en minder gevarieerd. Het is wel een mooie stad, maar als je mooie rustige natuur wilt en relaxte mensen om je heen, dan moet je naar Maravilhas! Dank je wel Prem voor je gastvrijheid. En we vertellen het voort!”